Samen jouw kwaliteiten ontdekken en ontwikkelen

Leerlingenzorg onder schooltijd

Inleiding

Basisscholen krijgen in toenemende mate te maken met ouders/verzorgers die op eigen initiatief en voor eigen rekening externe hulp (logopedie, remedial teacher, fysiotherapie, kindertherapeut, speltherapeut, orthopedagoog, psycholoog, etc.) inschakelen om extra zorg voor hun kind(eren) te organiseren.

In dit beleidsplan wordt een algemeen kader en regelgeving beschreven aangaande leerlingenzorg door externen onder schooltijd. 

 

Doel

In dit beleidsplan wordt een algemeen kader en regelgeving beschreven aangaande leerlingenzorg door externen onder schooltijd.
We gaan uit van de volgende vragen:
• Hoe moet de school omgaan met een verzoek tot het verstrekken van gegevens over een kind aan
een door ouders/verzorgers ingeschakeld extern hulpverlener?
• Hoe moet de school omgaan met een verzoek om mee te werken aan een onderzoek van een kind
door een door de ouders ingeschakeld extern onderzoeker?
• Hoe moet de school omgaan met een verzoek om mee te werken aan de uitvoering van een door
een extern onderzoeker uitgebracht advies over de behandeling van een kind door:
- de leerkracht/extra leerkracht van school,
- de leerkracht/extra leerkracht van school in samenwerking met de externe hulpverlener,
- het externe bureau onder schooltijd binnen/buiten de eigen school.
In de twee laatste gevallen betreft het door de ouders/verzorgers betaalde speciale zorg door
externe behandelaars.

 

Protocol

Leerlingenzorg door externen onder schooltijd versie oktober 2023_v2.logo.pdf

Bijlage 3 Verklaring van vrijwaring - Leerlingenzorg door externen onder schooltijd.pdf

Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren